Rugzakken gekocht - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Bart en Mike Konings - WaarBenJij.nu Rugzakken gekocht - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Bart en Mike Konings - WaarBenJij.nu

Rugzakken gekocht

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Bart en Mike

07 Februari 2015 | Nederland, Woerden

Vandaag, 7 februari 2015, en ruim een jaar voor ons vertrek zijn we vroeg vertrokken naar Woerden, naar Outdoor & Travel Specialist De Zwerfkei voor de aanschaf van de rugzak. Omdat dit nogal een precieze zaak is laten we ons goed voorlichten en krijgen we uitleg over hoe de rugzak te dragen en hoe belangrijk het is te weten waar de kom van je heup zit etc. Na 1 1/2 uur passen en diverse rondjes gelopen te hebben door de winkel met 10kg gewicht in de rugzak hebben we onze keuze gemaakt.

Bart draagt een Bach Shield 38; een comfortabele en robuuste rugzak met goed ventilerend rugpand. De Shield 38 is opgedeeld in een ondervak en een bovenvak. Het ondervak is door middel van de rits aan de voorzijde te bereiken.
De Bach Shield 38 is voorzien van:

◾ 2 topvakjes met rits
◾ 2 zijvakken
◾ bevestigingsmogelijkheid voor wandelstokken
◾ vakje met rits op de schouderband
◾ regenhoes

Mike draagt een Osprey Kestrel 38; één van die ultieme go anywhere, do anything rugzakken. Gemaakt van licht maar sterk materiaal is deze rugzak zeer geschikt voor meerdaagse trektochten of dag- en weekend tochten. Het ruime hoofdcompartiment is in twee delen op te delen. Via de rits aan de onderzijde kunt u bij het onderste compartiment.
De Osprey Kestrel 38 is voorzien van:

◾ rits aan de onderzijde
◾ stretch steekvakken aan de zijkanten
◾ stretchvak aan de voorzijde
◾ vak met rits in de klep
◾ zakjes op de heupbanden
◾ uniek bevestigingssysteem voor wandelstokken
◾ mogelijkheid voor gebruik van drinksysteem
◾ regenhoes

Na een heerlijk kop koffie in de lopershut rijden we terug naar het zuiden. Onze tocht is - weliswaar - in gedachten al begonnen. Morgen lopen we een wandeling van 28 km.