Trainen aan de Moezel - Reisverslag uit Bernkastel-Kues, Duitsland van Bart en Mike Konings - WaarBenJij.nu Trainen aan de Moezel - Reisverslag uit Bernkastel-Kues, Duitsland van Bart en Mike Konings - WaarBenJij.nu

Trainen aan de Moezel

Blijf op de hoogte en volg Bart en Mike

11 Oktober 2015 | Duitsland, Bernkastel-Kues

Zondag 27 september 2015 zijn weer neergestreken aan de Moezel in Duitsland om daar te gaan lopen. In onze rugzakken zit een dekbed opgerold, een gewichtje van 5 kg en verder hebben we deze aangevuld met bakstenen tot een totaalgewicht van 10 kg. Op maandag lopen we 25 km tussen de wijnbergen omhoog richting Lieser, waar we al snel in gesprek raken met een gepensioneerde stratenmaker die benieuwd is naar onze uitdaging Als we vertellen dat dit slechts een oefening is voor onze "St. Jakobsweg nächstes Jahr" vertelt hij dat Lieser op de camino route ligt. Later zien we als bewijs de camino schelp afgebeeld op een lantaarnpaal. De rugzak bevalt goed en het gewicht valt reuze mee. Ik kan me niet voorstellen dat we volgend jaar 10 kg meesjouwen, ik hou het op 8. We genieten van de wandeling en uitzichten en in de middag hebben we de route voltooid. Op woensdag lopen we een zelfde afstand maar dan recht tegen de wijnhellingen omhoog in Lösnich en Erden. Als beloning een zelf meegenomen picknik aan de moezel. Heerlijk. Het vrije gevoel wat we dan hebben, hebben we straks dus 7 weken. Het was een geslaagd tripje.